20 godina Močvare & CirkoБalkana 7
1.5. – 20.5.2019.
cirkobalkana.org
Trobecove krušne peći (Zagreb)
Kako god nam iz današnje optike izgledalo vrijeme prije trideset, trideset i pet godina, činjenica je da je doba osamdesetih godina prošlog stoljeća u rokenrolu bilo posebno. Neki ga danas pokušavaju rekonstruirati kroz sladunjave slušaonice i cover bendove, neki mu se dive kupujući preskupe izlizane vinile štampane na nevjerojatno dobroj Jugotonovoj preši, dok ga
neki potpuno odbacuju smatrajući ga (realno) prošlošću. Od divljenja starom vremenu i starim likovima često zaboravimo sadašnjost, mlade koji danas nešto pokušavaju, ljude koji danas osjećaju bunt i gađenje. No opet, među nama su i oni koje ne možemo staviti u nijednu od tih kategorija. Možda zato što pripadaju u sve navedeno, a ne pripadaju zapravo nigdje. Ljudi su to koji žive i ovo naše mučno vrijeme, a u kostima imaju i uspomene na policijske pendreke prošlih režima, prošlih vremena. Ljudi su to koji nikad nisu nikome vjerovali, nikoga nisu pozdravljali, nikome nisu posvećivali svoj rad. Nikoga nisu vukli za rukav moleći za usluge i priznanja. Milosti nisu tražili niti su nam je davali. Činilo se kako je sat povijesti stao negdje sredinom ‘87e i kako ga ništa neće ponovno pokrenuti, no onda je iz čista mira prije šest godina taj stroj ponovno počeo kucati, sve glasnije uz ritmično, bučno, grubo, atonalno, zvjersko opominjanje. Iz mraka je izronila besprijekorno urađena ploča “S mukom žvaču trubadurov vrat” i pokazala nam kako je izgledao i zvučao prvotni bljesak. Likovi su opet bili na bini, spremni nastaviti odiseju kao da je prošlo dva mjeseca, a ne skoro trideset godina od tada. Trobecove krušne peći opominju nas, miluju, reže, cvile, bruje i smiju nam se u lice već punih šest godina. I većini nam se čini kako nikad nisu bili bolji. Realniji. Stvarniji. Potrebniji. Free jazz sjeo je za stol s postpunkom i započeo bizaran dijalog. Ono čega nam često nedostaje u stvarnom životu: spontanosti, ljepote, iskrenosti, pametne kritike, empatije, isporučuju u tonama onima koji imaju sreću sudjelovati. Bliski i spremni na iskren dijalog i rokenrol katarzu kao da sviraju zadnji koncert. Jer svaki nam koncert i može biti zadnji. Trobeci znaju što smo prošli jer su prošli to sve zajedno s nama. Šteta što nisu krajem osamdesetih krenuli u politiku. Danas bi stvari puno drugačije izgledale.
🎧 trobecovekrusnepeci.bandcamp.com
BELUGA (Zagreb)
Beluga je tročlani bend iz Zagreba, sastavljen od članova bendova Analena i Pitsome Pete. Sviraju alternativne instrumentalne pjesme u maniri post rocka, melankolične višeslojne melodije prošarane žestokim dionicama. Svoje nastupe kombiniraju s projekcijama autorskih video
scenografija koje se tijekom nastupa projiciraju i usklađuju s pjesmama u stvarnom vremenu.
🎧 belugazagreb.bandcamp.com
ManMachine (Zagreb)
“Negdje oko 23 sata na pozornicu izlazi obučen u smoking i leptir mašnu prvi izvođač večeri ManMachine, a osim njega na pozornici nas dočekuje i plišani medo, maskota večeri. U cirka pola sata svirke Goran Uroić, čovjek koji stoji iza ovog one-man benda, prošarao je svojim electro/synth pop repertoarom, pa smo tako među ostalim mogli čuti neke njegove standarde poput “I Hate Human Race” i “Elvis Is Jesus Is Elvis”, ovoga puta posvećenu pjevaču benda The Gun Club, a čuli smo i jednu sasvim novu stvar za koju još nema ni ime. Nastup je završio jednim bisom i na najbolji mogući način utabao stazu za predstojeće bendove.” Jahvo Joža (Subsite Hr)
🎧 manmachine1.bandcamp.com
Flip Flop Fatality (Rijeka)
Vedran Medanić na bas gitari, Lena Crnković na bubnjevima i Hrvoje Karabaić na klavijaturama i vokalu započinju početkom 2014. godine rad na svom muzičkom projektu nazvanom Flip Flop Fatality. Tijekom godine dana rada pronalaze svoj vlastiti izraz u kojem iskusno glazbeno uho osim math rocka, psy rocka te noisea može čuti i lijepe ambijentalne dijelove koji fino zaokružuju ovu neobičnu, ali slušljivu priču. Tako FFF kroz svoju glazbenu mantru spajanjem agresivnog i opuštajućeg, publici garantiraju zanimljivo i psihotično muzičko putovanje. U 2017. godine izlazi “EP” u digitalnom izdanju, a 2018. godine izlazi i prvi LP “The Playground Lives On”. U 2018. godini nižu se koncerti po Sloveniji, a u maju bend je pozvan od strane Liveurope organizacije da sudjeluje na velikom festivalu u Varšavi. U svakom slučaju, u hrvatskim okvirima bend jedinstvenog stila, kojeg ne treba propustiti.
🎧 flipflopfatality.bandcamp.com
🎟️ Upad u pretprodaji: 35 kn, na dan događanja na blagajni kluba: 45 kn.