U novom prostoru Umjetničkog paviljona u Zagrebu, Tomašićeva ulica 12, održat će se javna prezentacija umjetničkih istraživanja, razgovor o metodi i otvorenje izložbe polaznica radionice Za sve oči podjednako
Dodana vrijednost: umjetnička istraživanja slučaja Paviljon
Ponedjeljak, 2. 12. 2024.
Galerija u Tomašićevoj ulici 12
17 sati – Maja Ćirić: Pomicanje percepcije: umjetničko istraživanje kao proces selektivne adaptacije, Uvod u umjetničko istraživanje kao umjetničku metodu; Božena Končić Badurina, Nina Kurtela, Ana Kuzmanić, Toni Meštrović, Lana Stojićević: prezentacije pojedinačnih istraživačkih procesa u projektu Slučaj Paviljon
19 sati – otvorenje izložbe Za sve oči podjednako polaznica radionice: Branka Bakarić, Irena Brezović, Vinka Draganja, Blanka Gender, Nada Ivančev Kunčić, Mia Jurman, Ena Jurov, Jasna Matun, Rebbeca Mikulandra, Sara Nasić, Javorka Pangerčić, Sonja Prijić, Nevena Radačić, Ema Sandalić, Ivana Šuto, Božica Tunjić Stanić, Nataša Ražem // Radionica Za sve oči podjednako dio je umjetničkog istraživanja Božene Končić Badurine.
O projektu:
Umjetničko istraživački višegodišnji projekt Slučaj Paviljon: postavljanje umjetničkih temelja osmišljen je kao suvremeni odgovor na povijest Umjetničkog paviljona i njegovu povijesnu ulogu u hrvatskoj umjetnosti i kulturi. Potonja se, naime, uvijek valorizirala kao progresivna i vezuje se uz nastanak i razvoj hrvatske moderne umjetnosti dok se povijest paviljona sagledavala kroz pozitivne aspekte metropolizacije grada i uspostavljanje identitetskog modela definiranog pripadanjem austrougarskoj političkoj formaciji i srednjoeuropskom kulturnom krugu. S današnje točke gledanja s iskustvom postkolonijalnih i feminističkih uvida, semantički sklop oko Umjetničkog paviljona proširuje se aspektima kolonijalizma i imperijalne dominacije i podčinjenosti. To unosi novu perspektivu i dvojnost, dodatno istaknutu u arhitektonskoj formi paviljona.
Polazište umjetničkih istraživanja povijesni su izvori, dokumentacija Umjetničkog paviljona, i terensko istraživanje. U fokusu je arhitektura, dekoracija, povijest izložbi, načini izvedbe i postavi, urbanistički i socijalni aspekti, suvremeno pozicioniranje zgrade, fenomen društvenog statusa, mikrosituacije. Na zgradu paviljona usmjeravamo se kao na rezonantnu kutiju s vlastitim zvukovima i unutrašnjim odjecima. Namjera je, uz ostalo, zahvatiti i trenutno stanje, nebivanje, ispražnjenost, stanje između, zabilježiti transformaciju, osvijestiti je u strukturi, upisati u povijest Paviljona.
Cilj projekta je istražiti i redefinirati povijest Umjetničkog paviljona, njegove semantičke i kontekstualne sklopove kroz samostalna umjetnička istraživanja u kojima će se Umjetnički paviljon sagledavati s različitih umjetničkih pozicija i različitim metodologijama; istraživačke faze popraćene su akcijama i intervencijama u javnom prostoru, radionicama i predavanjima dok će se finalni rezultati prezentirati na grupnoj izložbi u prostoru Paviljona po njegovoj rekonstrukciji.
U okviru ovogodišnje javne prezentacije projekta Slučaj Paviljon razmatramo aspekte umjetničkog istraživanja kao umjetničke forme i metode. O tome govore Maja Ćirić, nezavisna kustosica, koja je, između ostaloga, 2017. godine kurirala Bijenale mladih umjetnika Mediterranea 18 u Tirani te 2013. godine bila izbornicom srpskog paviljona na Venecijanskom bijenalu. Doktorirala je na Univerzitetu umetnosti u Beogradu, a profesionalni interes usmjeren joj je na načine na koje umjetnost i izložbe mogu stvarati geopolitičke scenarije.
Uz Maju Ćirić sudionici diskurzivnog programa u 17 sati su i umjetnici koji sudjeluju u projektu Slučaj Paviljon Božena Končić Badurina, Nina Kurtela, Ana Kuzmanić, Toni Meštrović i Lana Stojićević .
Umjetnici u projektu: Božena Končić Badurina, Nina Kurtela, Ana Kuzmanić, Toni Meštrović, Lana Stojićević, Miranda Veljačić i Dinko Peračić
Stručna suradnja: Nikolina Hrust, Aneta Barišić
Kustosice: Irena Bekić, Ivana Meštrov
Naslovna fotografija: Sanja Bistričić Srića